Image

پروژه های انجام شده عکاسی پوشاک و در استودیو سی و پنج

All
عکاسی پوشاک
Image
Image

درباره عکاسی پوشاک بیشتر بدانیم!

تاریخچه عکاسی لباس و پوشاک 

یکی از نیازهای سه گانه بشر البسه و پوشاک بوده است و همیشه این نیاز لازم و ضروری بوده، هست و خواهد بود. در جوامع کنونی نیاز به معرفی محصول در راستای راندمان فروش امری اجتناب ناپذیر است لذا برای آشنایی با عکاسی لباس و پوشاک بهتر است اول آشنایی مختصری با تاریخچه این صنعت داشته باشیم. 

نخستین بار عکاسی مد و فشن توسط  رقصنده ها،  اشراف زاده ها و متمولین جامعه شکل گرفت. در سال 1856، "ویرجینیا اولدوینی"، "کنتس دی کاستیلیونه"، یک نجیب زاده توسکانی در دربار ناپلئون سوم به عنوان مدل  در قاب عکاسی "پیر لوئیس پیرسون" به عنوان عکاس حضور پیدا کرد، پیر لوئیس پیرسون با 700 قطعه عکس مختلف از لحظات مهم زندگی کنتس سعی بر ثبت این وقایع داشت. کنتس با لباس رسمی دادگاه و تئاتر و لباس های بی معنی در این عکس ها ظاهر شد  از این رو می‌توان اولین بار توجه به البسه و پوشاک را در عکاسی برای پرلویس پیرسون دانست. 

با تحول در صنعت عکاسی و چاپ و همچنین توجه عموم مردم به صنعت مد و فشن و پیدایش اولین نشریات و مجله های تخصصی برای اولین بار خانم  کارولین دی بروتلس، مجله مد فرانسوی La Mode Pratique را تأسیس کرد که اولین مجله ای بود که در سال 1892 عکس های مد را به چاپ رساند. 

در دهه اول قرن بیستم، مجلات مد در ایالات متحده آمریکا از محبوبیت ویژه ای برخوردار شد، مجله "Vogue - وگ" در سال 1909 توسط شخصی به نام "Condé Montrose Nast-کوند موتروس نست" خریداری شد و این مجله با پرداختن به صنعت مد و فشن و مشارکت بسیاری در این زمینه داشت است. 

در سال 1911، عکاس ادوارد استایچن به همراه لوسین ووگل، ناشر نشریات  Jardin des Modes و La Gazette du Bon Ton این جسارت را به خود داده اند تا یا استفاده از صنعت عکاسی، مد را به عنوان یک شاخه از هنر، و زیبایی شناسی مطرح کنند.

استیچن عکس های دیگر را  در شماره ی آوریل 1911 مجله Art et Decoration منتشر نمود.  به گفته جسی الکساندر، این عکس ها  "...اکنون به عنوان اولین عکاسی مد مدرن در نظر گرفته می‌شود. یعنی عکاسی از لباس‌ها به گونه‌ای که حسی از کیفیت فیزیکی و همچنین رسمی بودن آنها را منتقل می کند. و صرفا به عنوان یک شیئی محسوب نمی گردد"